SaYaNg Si aYaH

(terima kasih)


bunga ni cantikkan....? walaupun bunga ni tak lah secantik bunga mawar lambang orang bercinta tapi bunga ni sangat istimewa pada aku.....


sebab???sebab seseorang menitipkan bunga ni untuk aku..... dia bukanlah orang 'teristimewa' aku... tapi dia boleh diklasifikasikan sebagaikan istimewa la jugak.... dia adalah 'ayah' aku.... orang yang banyak menyokong aku.... yang sentiasa ade di sisi aku... waktu aku sedih dan gembira..... kegembiraan dan kesedihan aku kongsikan dengan dia


kami bukan pasangan bercinta tapi kehadiran dia menjadi peneman yang selayaknya dipanggil 'abah' membawa aku terus bertahan menjalani ujian hidup ni.... aku bersyukur kerana dia hadir dalam hidup aku.... pelengkap hidup aku... 


tapi kadang kala akal pendek aku menyulamkan duka dan dusta dalam hubungan yang mulia ni.... tutur kata yang lancang sering membuat dia terluka.... tingkah laku yang membuat dia tidak selesa.... tapi apekan daya aku... sifat aku yang tak boleh ditegur katanya.... sifat aku yang suka membantah... sifat aku yang suka menegakkan benang yang basah ni membuatkan hubungan kami sering dilanda hujan dan ribut....


tapi... sesunggunhnya aku sangat menyayangi dia.... seperti mana aku menyayangi ayah aku sendiri.....


abah...firah minta maaf.... firah sayang abah...sayang sangat-sangat... andai kata harapan kita tak sampai.... firah tetap sayang abah.... abah tetap ayah firah.... abah sentiasa ade dalam hati firah... walaupun kadang2 kata2 dan perilaku firah tak sehaluan dengan hati firah... tapi firah sentiasa berdoa semoga harapan dan impian yang kita harapkan tu terlaksana atas izin Allah....

No comments:

Post a Comment